נחל הקישון מתעורר לחיים - הפנינג סוכות בפארק המשוקם

הפנינג סוכות בנחל קישון המשתקם מתקיים בפארק מורד נחל הקישון בחיפה. מתחמי פעילות לילדים ולמבוגרים, סדנאות יצירה, הצגות לילדים, מופע מוזיקלי ומתחם הירגעות על גדת הנחל כולל אוהל טיפולים, פינות ישיבה על מחצלות ומשחקי פנאי, ב-14 באוקטובר. הכניסה חופשית והפעילויות ללא תשלום.

הפנינג סוכות בנחל קישון במסגרת הפרויקט הלאומי לשיקום נחל קישון יתקיים ביום שלישי, 14 באוקטובר בחול המועד סוכות. הפעילויות יתקיימו בפארק מורד נחל הקישון בחיפה בין השעות 17:00-11:00. הכניסה חופשית לקהל וללא תשלום. במהלך היום יתקיימו סדנאות שונות לילדים ולכל המשפחה ברחבי הפארק ובין הפעילויות השונות ניתן למצוא מעגלי מתופפים, סדנת דידג'רידו ברוח התרבות האבוריג'ינית, יצירת בועות ענק, בניית כלי נגינה מחומרים ממוחזרים, יצירת אדניות וראשי דשא, הכנת מוביילים וקישוטי סוכה ועוד שלל פעילויות מיוחדות בסימן איכות הסביבה.

בנוסף לסדנאות, יוצגו לאורך היום לסירוגין הצגות הילדים "החללית הממוחזרת" ו"הרפתקה בסוכה" העוסקות בנושאי השמירה על הסביבה והטבע. למבוגרים ייפתח לאורך שעות הפעילות "מתחם הירגעות" מגודר על גדת הנחל וכולל אוהל טיפולים, פינות ישיבה ומחצלות, מתחם משחקי פנאי ועוד פעילויות מותאמות.

בשעה 16:00 יתקיימו נאומים ודברי ברכה מפי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי ומנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים. לאחר מכן תתקיים במתחם המופעים הופעתו של הזמר מיכה ביטון, במופע מתקליטו החדש "כמו מים".

את הפרויקט הלאומי לשיקום נחל הקישון מוביל המשרד להגנת הסביבה ובראשו השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, רשות ניקוז ונחלים קישון ורשות נחל הקישון, לצד גופים נוספים בתוכם: משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האנרגיה והמים, רשות המים הממשלתית, התאחדות התעשיינים, ארגון הגג 'חיים וסביבה' והרשויות המקומיות באזור, החברות במנהלת משותפת לפרויקט.

כיצד מגיעים

• לבאים מחיפה - בגשר פז עולים על כביש 22 לכיוון הקריות. במחלף "מבוא כרמל" יורדים לדרך יגאל ידין. פונים שמאלה ברמזור. פונים שמאלה ברמזור השני אל מעגן הדיג. נוסעים עם הכביש (עוברים מימין את ביה"ס הטכני של חיה"א) עד שמגיעים לשער מעגן הדיג. בשער פונים שמאלה וממשיכים ישר עד לסיומו של הכביש. פונים ימינה לרחבת חניית עפר גדולה וממשיכים בה ישר עד הפארק.
  • ממחלף יגור - נוסעים על כביש 75 לכיוון צומת קישון (צומת לב המפרץ), ברמזור פונים שמאלה ושומרים על הנתיב הימני (לא עולים על הגשר). ברמזור פונים ימינה למנהרות הכרמל, ברמזור הבא ימינה, בכיכר ממשיכים ישר על דרך יגאל ידין. ומשם ראה/י הסבר "לבאים מחיפה".
  • מצומת וולקן - פונים שמאלה למחלף "מבוא כרמל" ובמחלף פונים ימינה לכיוון הקריות. פונים שמאלה ברמזור הראשון. ממשיכים וברמזור השני פונים שמאלה לכיוון מעגן הדיג.
    מכיוון הקריות - דרך קריית חיים לכיוון שדה התעופה חיפה. לאחר שחולפים על פני שדה התעופה פונים ימינה בצומת מעגן הדיג אל מעגן הדיג.
  • מכיוון כביש 22 (עוקף קריות) - נוסעים לכיוון חיפה ובמחלף ידין פונים ימינה. לאחר מכן, פונים שמאלה לכיוון מעגן הדיג.
  •  GPS -  רחוב הדייגים, חיפה
  • Waze - פארק הקישון חיפה

הכניסה חופשית וכל הפעילויות ללא תשלום. התוכנית כפופה לשינויים. במקום תוצב סוכה כשרה לשימוש המבקרים.