צלם: רונית סבירסקי
אהבת חינם בע"מ - קומדיה כמעט רומנטית ולא מדע בדיוני
צלם: רונית סבירסקי
התוכנה השקופה עובדת קבלן
צלם: רונית סבירסקי
התוכנה שקושרת בין השניים
צלם: רונית סבירסקי
המציאות עולה על כל בדיון
צלם: רונית סבירסקי
האלגוריתם נחשף
צלם: רונית סבירסקי
האלגוריתם והתוכנה מאחדים כוחות

אפליקציה חינמית לאהבה

מאת: רונית סבירסקי

 

הקומדיה "אהבת חינם בע"מ" עולה בתיאטרון תמונע ומציגה אפליקציה חינמית עתידנית שמוצאת למשתמש את הפרפקט מאץ' האחד  והיחיד.

 

המחזאית והבמאית שרון שטרק לקחה את הרומנטיקה צעד אחד קדימה אל עבר העתיד. היא מגדירה את המחזה שלה "אהבת חינם בע"מ" כקומדיה כמעט רומנטית. בעידן שבו לא תהיה אפשרות בחירה, כמעט כמו בימים ששדכנים קבעו גורלות מבלי להשאיר לבני הזוג את הבחירה האישית, הטכנולוגיה תקבע מי מתאים למי. האלגוריתם הוא השדכן המודרני עם 100 אחוזי הצלחה.

 

 זה לא הגיל זה התרגיל     צילום: רונית סבירסקי

 

שטרק מתבססת על ספרו של יובל נח הררי "21 מחשבות על המאה ה-21" שבו הוא צופה את הימים שבינה מלאכותית תדע לבחור עבורנו מקצועות ואפילו בני זוג.  אפליקציית "אהבת חינם" העתידנית היא זו שתתאים למשתמשים את בחיר לבם בחינם, מבלי להתבאס מדייטים מפדחים ובזבוז זמן מיותר על כישלון ידוע מראש. האלגוריתם הכל יכול יעשה את זה בהצטיינות יתרה.

 

זירת ההתרחשות הבימתית היא מתחם וירטואלי שאליו משגרים את המשתמשים לצורך ביצוע השידוך האולטימטיבי וממנו הם מחויבים לצאת בשביעות רצון מלאה. את האפליקציה מתפעלים "הקול" הבלתי נראה, הלא הוא מהנדס התוכנה האקסצנטרי, ולילי, עובדת הניקיון המרדנית, האחראית על העבודה המלוכלכת.

 

טליה, גרושה בת 43, מחפשת בעזרת האפליקציה בן זוג כדי לחלוק אתו את פרק ב' של חייה. האלגוריתם מעבד את נתוניה ומזווג לה את יהל בן ה-19, שלא עשה צבא כי הוא אלרגי לחולדות. טליה בטוחה שחלה תקלה באלגוריתם ופונה לשירות לקוחות. אחרי דיונים עמוקים היא משדרגת את האפליקציה למסלול הפרימיום שמבטיח לה אפס תקלות והיא חוזרת ומקבלת את יהל.

 

תוכנה קטלנית    צילום: שרון שטרק

 

בשלב הזה היא לכודה בתנאי ביטול עסקה בלתי אפשריים ומשוכנעת שנפלה קורבן למסחטת כסף. היא נאלצת לצאת למלחמה בגורלה הדיגיטלי וב"אלוהי המחשב" הקפיטליסט. אולם במקביל, ועל אף שהרעיון מטריד אותה מאד, היא מפתחת רגשות עזים אל הצעיר עדין הנפש שהופך לחלק משגרת חייה. הבמאית מאנישה את התוכנה והאלגוריתם והופכת אותם לשחקנים פעילים שגם להם רגשות ושאיפות. התוצאה היא שהקהל מתאהב בתוכנה לא פחות מבני האנוש וצוחק מההומור היבשושי של האלגוריתם. מחזה רלוונטי, אקטואלי עם מבט מפוכח אל העתיד שעוד יתגלה כנבואה שהגשימה את עצמה.  

 

ההצגות הבאות בתיאטרון תמונע 22 בדצמבר 2018, 5, 10 בינואר, 15, 16 בפברואר 2019

|
|
|
|